Artikel

FAQ om arbejdstidsregistrering

Folketinget vedtog den 23. januar 2024 nye regler om arbejdstidsregistrering. Reglerne træder i kraft den 1. juli 2024, og indfører som noget nyt en pligt for alle arbejdsgivere til at implementere et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, hvor medarbejderne kan registrere deres daglige arbejdstid.   

Vi har samlet svarene på nogle af de mest hyppigt stillede spørgsmål i en FAQ, der giver overblik over de vigtigste regler inden for arbejdstidsloven og kan klæde virksomheden på til den praktiske håndtering.

Klik på følgende link for at få adgang til FAQ’en: FAQ om arbejdstidsregistrering

Andre nyheder

Så er det i dag, at de nye regler om registrering af arbejdstid træder i kraft

Fra i dag skal stort set alle lønmodtagere, bortset fra selvtilrettelæggere, registrere deres arbejdstid. Det sker som konsekvens af, at Folketinget den 23. januar 2024 vedtog et lovforslag om ændring af arbejdstidsloven, der træder i kraft 1. juli 2024.
Læs mere

Ensretning af undtagelsesbetingelser for selvtilrettelæggere på vej

Betingelserne for at kunne undtage en medarbejder som selvtilrettelægger efter arbejdstidsloven og hviletidsbekendtgørelsen har ikke hidtil været identiske, men nu foreslås en ensretning.
Læs mere

Ekstra orlov til tvillingeforældre er vedtaget

Forældre til trillinger og firlinger, der blev født efter 1. januar 2023, har haft ret til 26 ugers ekstra orlov.  Den 1. maj 2024 træder nye regler i kraft, der giver tvillingeforældre tilsvarende rettigheder.
Læs mere

Tak til følgende bidragsydere til hjemmeside: Steen Evald (fotografi), Stine Heilmann(fotografi), Count Pictures (video), Kunde & Co. A/S (design), WeCode A/S (kodning)