Artikel

FAQ om arbejdstidsregistrering

Kilde: Unsplash (gratis side)

Folketinget vedtog den 23. januar 2024 nye regler om arbejdstidsregistrering. Reglerne træder i kraft den 1. juli 2024, og indfører som noget nyt en pligt for alle arbejdsgivere til at implementere et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, hvor medarbejderne kan registrere deres daglige arbejdstid.   

Vi har samlet svarene på nogle af de mest hyppigt stillede spørgsmål i en FAQ, der giver overblik over de vigtigste regler inden for arbejdstidsloven og kan klæde virksomheden på til den praktiske håndtering.

Klik på følgende link for at få adgang til FAQ’en: FAQ om arbejdstidsregistrering

Andre nyheder

Generaladvokaten foreslår en fuldstændig annullation af mindstelønsdirektivet

Generaladvokaten fremsatte den 14. januar 2025 et forslag til afgørelse af det annullationssøgsmål, som den danske regering – med støtte fra Sverige – anlagde den 18. januar 2023 med henblik på at få annulleret det vedtagne mindstelønsdirektiv. Generaladvokaten foreslår en fuldstændig annullation af direktivet.
Læs mere

Overblik over satserne for 2025

I forbindelse med årsskiftet er der kommet en række nye satser, som det er vigtigt at være opmærksom på. Nedenfor giver vi et overblik over de opdaterede satser for 2025, ligesom overblikket også indeholder oplysninger om beløbsgrænserne og gebyrsatser for ansøgninger om opholds- og arbejdstilladelse samt oplysninger om de opdaterede positivlister.
Læs mere

Storbritannien indfører krav om indrejsetilladelse

Storbritannien har indført nye regler for personer, der rejser til Storbritannien, hvilket betyder, at besøgende fra 48 lande skal ansøge om en elektronisk indrejsetilladelse (ETA) før rejse til Storbritannien.
Læs mere

Tak til følgende bidragsydere til hjemmeside: Steen Evald (fotografi), Stine Heilmann(fotografi), Count Pictures (video), Kunde & Co. A/S (design), WeCode A/S (kodning)